Thami

I'm a 19 year old psychology student from Durben, South Africa. My name is Thami Nyathikazi and I learned about the rainbow from my pastor, Pastor Georg Meyer, in Durban. The Rainbow Project was a good opportunity for me, because of the South African history of conflicts. And I would be able to learn the history of other countries who have faced conflicts. The rainbows represent peace und unity, values very importent to South Africa, the „Rainbow Nation“.

The journey to Germany involved a 4-hour stop-over on Dubai however the positive reviews given by my previous Rainbow Project members from Durban made the wait bearable. I hope to experience the spirit of the Rainbow Project and widen my perspective of the world.



Ich bin eine 19 Jahre alte Psychologystudentin aus Durben, Südafrika. Mein Name ist Thami Nyathikazi und ich habe vom Regenbogenprojekt von meinen Pastor, Pastor Georg Meyer, erfahren. (Das Regenbogenprojekt war eine gute Gelegenheit für mich, um einiges über die südafrikanischen Konflikte zu lernen.) Während des Projekts werde ich auch die Geschichten anderer Länder kennenlernen.

Für mich repräsentiert der Regenbogen Frieden und Zusammenhalt, die besonders wichtige für Südafrika, der „Regenbogennation“ sind.

Die Reise nach Deutschland enthielt zwar auch einen vierstündigen Aufenthalt in Dubai, aber die positiven Berichte von früheren Regenbogenteilnehmern aus Durban machte die lange Wartezeit dann doch ertragbar. Ich hoffe den Geist des Regenbogen Projektes und neue Perspektiven auf die Welt erfahren zu könne